ENG WIRTUALNA UCZELNIA
Struktura

Katedra Wzornictwa i Projektowania Wizualnego

Instytut Grafiki i Wzornictwa

 

 

  • Obszar badawczy

    • Psychofizjologia widzenia: działania wizualne badające możliwość poszerzenie percepcji przestrzeni, badanie wpływu oświetlenia na subiektywny odbiór barw; opis wrażeń barwnych jako przeżyć, wpływ percepcji na interpretację obrazu, obiektu, rzeczywistości itp.
    • Biodesign jako analiza funkcjonalności i ergonomii wzorów i obiektów pozyskanych z natury
    • Działania wizualne włączające percepcje innych zmysłów, w tym zmysł słuchu, dotyku i zmysł poczucia przestrzeni
    • Design jako odpowiedź na potrzeby estetyczne i psychiczne człowieka
    • Design jako nowa „sztuka”
    • Naukowe aspekty procesu twórczego: granica sztuki i projektowania, projektowanie konceptualne, funkcjonalizm, relacja człowiek-przedmiot
    • Książka i jej relacja z mediami elektronicznymi: korelacja formy i treści książki – medium jako przekaz, liberatura
    • Zagadnienia kryzysu funkcjonalizmu (minimalizm, maksymalizm, ornament, funkcje nieutylitarne)
    • Semantyka designu (obiekt, przedmiot, wzór, znak, krój)
    • Hybrydowość projektowania (demarkacja dziedzin designu i jej negowanie)
    • Design krytyczny i eksperymentalny
    • Środki współczesnego kształtowania przestrzeni: technologia, natura, sztuka i ich wzajemne relacje (wpływ na poszczególne fazy procesu projektowego oraz efekt końcowy)
    • Poszukiwanie nowych funkcji, materiałów, technologii, mechanizmów odniesieniu do przestrzeni obiektów, produktów
    • Łączenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z technikami tradycyjnymi, nie zapominając o artystycznym charakterze pracy projektanta
    • Zagadnienia komunikacji wizualnej: obraz, znak, informacja, medium
    • Design medyczny, w tym wspomagający terapię osób niepełnosprawnych
    • Design zrównoważony ekologicznie, projektowanie dla gospodarki w cyklu zamkniętym, model design build studio w edukacji, projektowanie dla lokalnych społeczności, projekty konsultowane społecznie, open source, projektowanie uniwersalne
    • Projektowanie dla osób starszych
    • Projektowanie dla dzieci ((rozwój małej i dużej motoryki)
    • Projektowanie wnętrz: publicznych i mieszkalnych, mebli unikatowych, oświetlenia
    • Projektowanie wystaw (scenografia muzealnicza jako forma narracji; wystawa w formie filmu, film w formie wystawy; projekt wystawy w formie filmu dokumentalnego; web documentary jako forma ekspozycji muzealnej; projektowanie wystaw crossmedialnych; ruch ciała jako forma percepcji wystawy; ergonomia ekspozycji muzealnych)

  • prof. Grażyna Brylewska – Dyrektor Instytutu

    W latach 1968–73 studiowała na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby w Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu (obecnie UA). W roku 1973 z wyróżnieniem obroniła dyplom z malarstwa, z aneksem z tkaniny u profesor Magdaleny Abakanowicz. W latach 1979/80 studiowała w Wyższej Szkole Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Współtworzyła krakowską Galerię BB.

    Zajmuje się również działalnością kuratorską. Wielokrotnie współpracowała z Galerią In Zabo w Norymberdze i Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Jest członkiem Rady Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju.

    Jest autorką kilkunastu wystaw indywidualnych; od 1973 roku uczestniczyła w około 250 wystawach zbiorowych. Za swoje prace otrzymała nagrody i wyróżnienia: m.in. Grand Prix na ConsumentART w Norymberdze (1993), III (2003), II (2006) i II (2012), nagrodę w Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Książki (Warszawa). Jej prace znajdują się w zbiorach: Centralnego Muzeum Włókiennictwa, PATIO Centrum Sztuki w Łodzi, Muzeum Okręgowego w Gorzowie Wielkopolskim, Savaria Museum w Szombathely na Węgrzech, Stołecznym Biurze Wystaw Artystycznych (SBWA) w Warszawie, zbiorach miasta Rauma w Finlandii, Cook Collection w Chicago oraz Musee Jean-Lurcat et de la Tapiserie Contemporaine w Angers (Francja).

  • dr Marcin Klag – Kierownik Katedry

    Projektant, absolwent Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej ASP. Specjalizuje się w projektowaniu komunikacji wizualnej, książek i czasopism. W kręgu jego zainteresowań projektowych istotną rolę odgrywa książka i jej relacja z mediami elektronicznymi. Pracę doktorską na ten temat (Wydział Form Przemysłowych – atlas postaci) pod kierunkiem prof. Władysława Pluty obronił na macierzystym wydziale. Dyplom magisterski (Spotkanie – projekt stołu i krzeseł) uzyskał w Katedrze Metodyki Projektowania WFP ASP pod opieką prof. Marii Dziedzic.

    Przez kilkanaście lat pracował w Małopolskim Instytucie Kultury zajmując się, oprócz projektowania, problematyką dziedzictwa kulturowego w edukacji. Sprawował opiekę merytoryczną nad konkursem plastyczno-edukacyjnym „Skarby Małopolski” w którym prowadził również szkolenia dla nauczycieli. Opracowuje i prowadzi warsztaty dla dorosłych i młodzieży wykorzystując elementy dziedzictwa kulturowego w edukacji przedmiotowej. Prowadzi zajęcia z komunikacji wizualnej na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz w Wyższej Szkole Europejskiej.

    Członek redakcji i redaktor graficzny pisma „Witkacy! – czyste dusze w niemytej formie”. Przez kilka lat członek redakcji kwartalnika „Autoportret – pismo o dobrej przestrzeni”, gdzie był również odpowiedzialny za formę, oraz miesięcznika „Bikeboard – magazyn rowerowy”, gdzie prowadził dział testów sprzętu. Współpracuje z wieloma instytucjami prowadząc działalność projektową.

  • prof. UP Alicja Panasiewicz

    Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w 1996 r. na Wydziale Architektury Wnętrz. W 2011 roku uzyskała stopień doktora habilitowanego na Wydziale Szkła i Ceramiki ASP we Wrocławiu przedstawiając instalację szklanych obiektów świecących, pt. „Parawany światła, Supraporta, Kałuże św. Tomasza”.

    Zajmuje się instalacjami obiektów świecących oraz rzeźbą świetlną. Projektuje i wykonuje lampy unikatowe z wykorzystaniem szkła formowanego metodą fusingu i slampingu oraz z innych materiałów. Prowadzi warsztaty dla studentów poszerzające percepcję światła i przestrzeni.

  • dr Dagmara Latała

    Studiowała na ASP w Krakowie (dyplom 2001) i na Elisava, Universitat Pompeu Fabra w Barcelonie. Doktorat na Wydziale Architektury Wnętrz ASP w Krakowie (2013). Od 2002 roku związana z Londynem, gdzie pracowała dla wielu uznanych studiów projektowych  m.in. Universaldesignstudio/BarberOsgerby i  MRJ Rundell Associates. W latach 2008–9 współpracowała z międzynarodowymi biurami brandingowymi, Landor w Dubaju i Fitch w Singapurze, jako konsultant designu.

    Współzałożycielka LATALAdesign, studia specjalizującego się w projektach dla przestrzeni publicznej: obiektów, mebli, instalacji, wystaw, wnętrz i scenografii. Jest współautorką (wraz z Jackiem Paździorem) wielu projektów interdyscyplinarnych, odnoszących się do interakcji społecznej. Jej projekty były realizowane  m.in. w Muzeum Narodowym w Krakowie, Mont des Arts w Brukseli, Bunkrze Sztuki, Manggha, Goldex Poldex. Od 2012 współpracuje również z teatrem (z reżyserką Igą Gańczarczyk), tworząc przestrzenie do spektakli (wystawiane w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Łaźni Nowej, Bunkrze Sztuki w Krakowie). Wykłada na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

    www.lataladesign.com

  • dr Bartosz Mucha

    Studiował na ASP w Krakowie (dyplom 2004) i w ESAG w Paryżu. Doktorat z wzornictwa na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie (2010). Projektant 2 i 3 D. W latach 2004-11 lat wokalista i autor tekstów zespołu math rockowego Maria Celeste. Poza tym jako artysta jest twórcą instalacji i krótkich form wideo.

    W latach 2004-2009 prowadził projekt The POOR Life, w ramach, którego powstało kilkadziesiąt prototypów przedmiotów codziennego użytku pokazywanych na dziesiątkach wystaw w kraju i zagranicą. W tym na 6 wystawach indywidualnych. Po ukończeniu projektu POOR rozpoczął działalność para architektoniczną – Pararch, której celem jest eksplorowanie problemu domu, schronu i noclegu. Ostatnio zajął się produkcją i dystrybucją swoich projektów przyjmując w tym celu nazwę Poorex.

    Obecnie zatrudniony na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz na Akademii Sztuki w Szczecinie. Mieszka w Wieliczce.

    www.pararch.com

  • dr Monika Natkaniec-Papp

    Urodzona w 1980 r. Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem i medalem ASP w pracowni prof. Andrzeja Głowackiego w 2004 roku. Stopień doktora sztuk plastycznych w dyscyplinie sztuki projektowe w 2014 (praca doktorska, pod kier. dr hab. Joanny Kubicz, na wydziale AW, ASP w Krakowie). Działaniami związanymi z kreowaniem przestrzeni, architekturą wnętrz, szeroko pojętym designem, oraz dydaktyką zajmuje się od skończenia studiów w 2004 r.

    Do projektowania podchodzi w sposób multidysyplinarny. Poddaje redefinicji pojęcia związane z prywatnością, poczuciem komfortu, bezpieczeństwa, poszerzeniem percepcji. W swojej pracy stara się łączyć nowoczesne rozwiązania technologiczne z technikami tradycyjnymi, a działania artystyczne – rzeźba, malarstwo, grafika – stale towarzyszą jej w procesie projektowym, będąc inspiracją, formą ekspresji, czy w końcu stając się integralnym elementem projektowanej przestrzeni, czy obiektu.

  • dr Przemysław Paliwoda

    Zajmuje się projektowaniem graficznym, z naciskiem na aspekt formalny i komunikacyjny, szczególnie projektowaniem identyfikacji wizualnej, znakiem, typografią, projektowaniem do druku.

    Publikacje projektów w: 2+3d, Ottagono, ElleDeco, Projekt, Obieg, Designum, Anti Magazine. 2002 Laureat Marksmann Design Award. Zajmuje się również działaniami artystycznymi o charakterze intermedialnym, z wykorzystaniem cyfrowych technik konstrukcji i przetwarzania obrazu oraz formami przestrzennymi, od obiektu po działania w czasie.

    www.ppdesign.50webs.com

  • dr Daria Malicka

  • mgr Malwina Antoniszczak

    Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej ASP (dyplom magisterski w Katedrze Projektowania Ergonomicznego). Studia podyplomowe odbyła w École nationale supérieure de création industrielle – Les Ateliers w Paryżu. Stypendystka rządu francuskiego oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Praktykowała w paryskich biurach projektowych (m. in. Studio Chabaud Lévêque).

    W 2008 roku założyła w Krakowie studio projektowe Malwina Antoniszczak, realizujące projekty wzornicze, cross medialne i scenograficzne w Polsce i za granicą, dla między innymi: Muzeum Narodowego w Krakowie, Instytutu Adama Mickiewicza, Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, Muzeum Etnograficznego w Krakowie, Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie, Muzeum Techniki i Przemysłu w Warszawie, Kunstmuseum Mülheim an der Ruhr, Horace Richter Gallery Tel Awiw, Emigranternas Hus Göteborg. Publikuje w kwartalniku projektowym 2plus3d. Wystawiała na: ArtBoom Festival Kraków 2010, Designers Days Paryż 2007, Design Pl Warszawa 2006, Biennale Internationale Design Saint-Etienne 2004, Italian design on Tour – Polish designers selection Warszawa 2003, Humantec Salone Internationale du Meuble Mediolan 2003.

  • mgr Monika Chrabąszcz-Tarkowska

    Projektantka grafiki i fotografka. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom w Pracowni Projektowania Komunikacji Wizualnej na Wydziale Form Przemysłowych. W ramach stypendium studiowała też na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Technicznego w Brnie, w Czechach.

    Projektuje przede wszystkim dla instytucji kultury – obecnie związana głównie z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie. Współzałożycielka krakowskiej inicjatywy Dobre Cechy w której odpowiada za stronę graficzną i fotograficzną. Asystentka na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego.

  • mgr Marta Dziuba

    Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Licencjat z Projektowania Form Przemysłowych na kierunku Wzornictwo (2012) oraz magister Projektowania Mebli i Elementów Wyposażenia Wnętrz na kierunku Architektura Wnętrz (2014). Współorganizatorka Festiwalu Mappingu 3D w Tychach (2011–2013).

    Uczestniczyła w wystawach na Zamku Cieszyn, Galerii Schody, Bunkrze Sztuki, Pałacu Sztuki i Pawilonie Wyspiańskiego w Krakowie. Brała udział między innymi w projekcie modernizacji pociągów dla PKP Intercity w ramach projektu ,,Wzorowe Śląskie”, warsztatach projektowych ,,Re.kreacja”, ,,Nowa Przestrzeń Po-mosty kulturowe”. Współpracuje z firmą 3DKreator specjalizującą się w technologii druku 3D oraz zajmuje się projektowaniem wnętrz, malarstwem, grafiką i działaniami audiowizualnymi.

  • mgr Joanna Krokosz (Guzik)

    Projektantka 2d i 3d. W 2015 roku ukończyła Wydział Form Przemysłowych na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom w Katedrze Metodyki Projektowania, promotor: prof. Maria Dziedzic, temat: “Łącznik międzypokoleniowy – projekt okrycia przeciwdeszczowego dla osób starszych i dzieci”. W 2016 roku otrzymała wyróżnienie w Międzynarodowym Przeglądzie Projektów Dyplomowych – Graduation Projects.

    Jej projekty wystawiane były między innymi w Krakowie (MOCAK, Pałac Sztuki). Cieszynie, Łodzi (Łódź Design Festival), Budapeszcie (14 Madeinhungary + 04.MeeD) i Kolonii. Wraz z Dominiką Brzostowską-Grodny i Katarzyną Gierat współtworzy Grupę Projektową W Formie.

  • mgr Franciszka Jagielak

    Urodzonay w Krakowie, projektantka i artystka. Doktorantka na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych im. Jana  Matejki w Krakowie. Dyplom magisterski w roku 2009 pt. „Wspomaganie porodu naturalnego; Otoczenie kobiety rodzącej”, zrealizowany w Katedrze Projektowania Ergonomicznego, pod kierownictwem prof. Czesławy Frejlich został wyróżniony wśród najlepszych dyplomów projektowych 2008/9 wg czasopisma ,,2+3D”.

    W 2012 wygrana w Ogólnopolskim Konkursie ,,Student wynalazca” organizowanym przez Politechnikę Świętokrzyską. Jedna z  pięciu równorzędnych głównych wygranych – wyjazd na targi wynalazczości w Genewie 40 Międzynarodowa Wystawa Wynalazczości w Genewie, zloty medal w kategorii medycznej. W tym samym roku udział w wystawach pt. ,,Babski dizajn. C’est la vie” organizowanej przez Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie. W 2009 roku udział i organizacja wystawy pt. „HEJ! NOW KRAKÓW” w ramach III Międzynarodowego Festiwalu Design’u w Łodzi.

  • mgr Natalia Jurczak-Noga

    Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Architektury Wnętrz. Stypendystka Ecole Supérieure d’Arts Graphiques et Architecture Intérieure w Paryżu na kierunku Architektura wnętrz. Uczestniczka dwóch edycji Warsztatów Projektowania Ubioru pod opieką projektantki Ireny Lafferrerie. W roku 2007 zaprojektowała własną kolekcję ubrań z dzianiny dla krakowskiej firmy Fama. W latach 2007 oraz 2009 jej projekty zostały wyróżnione w międzynarodowym konkursie HETTICH International Design Award, w których wzięła udział pod kierunkiem prof. Jerzego Swałtka oraz dr. Marka Błażuckiego w pracowni Mebla. Nagrodzone projekty to uchwyt meblowy oraz mebel przyszłości. W latach 2010–2014 współpracowała z czołową polską projektantką Renatą Kalarus w METAFORMIE.

    Od roku 2010 razem z Piotrem Nogą współtworzy zespół projektowy, który zajmuje się projektowaniem wnętrz prywatnych, wnętrz użyteczności publicznej, mebli i wystaw. Aktualnie wykłada na kierunku Wzornictwo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

  • mgr Urszula Kowal-Kiraga

    Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych oraz Otwartej Pracowni Projektowania Ubioru ASP w Krakowie. Zajmuje się projektowaniem na pograniczu sztuki i designu, wykorzystując różne media do przekazania swoich idei (obiekt, instalacja, ubiór, grafika). Interesuje się metodyką projektowania oraz designem odpowiedzialnym społecznie.

    Lureatka konkursów: Make me! Łódz Design Festival 2011 oraz Najlepsze Dyplomy Projektowe 2010/2011 magazynu 2+3D. Uczestniczka wystaw: Zawód projektant. Świadomość i działanie, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie; Babski dizajn. Domowe wynalazki w rękach kobiet, Muzeum Polskie, Zamek w Rapperswilu, Rapperswil, Szwajcaria oraz Zamek Cieszyn; Graduation projects IN ACTION, DMY International Design Festival, Berlin; Najlepsze Dyplomy Projektowe 2010/2011 magazynu 2+3D, Zamek Cieszyn; Make me! Łódz Design Festival; Poziom 2.0 podczas konferencji Kultura 2.0, Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa; Mindware. Technologie dialogu, Warsztaty Kultury, Lublin.

  • mgr Dominik Lisik

    Projektant i architekt urodzony w Krakowie. Ukończył Wydział Form Przemysłowych i Wydział Architektury Wnętrz na krakowskiej ASP. Studiował architekturę w londyńskiej AA School of Architecture. Związany z kwartalnikiem projektowym 2+3D, gdzie zajmuje się krytyką dizajnu i architektury.

    Obecnie wykłada na kierunku Wzornictwo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

  • mgr Marcin Nowak

    Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie, oraz doktorant Środowiskowych Studiów Doktoranckich rodzimej uczelni. Projektant produktu, współpracujący z wieloma biurami projektowymi jak i zakładami produkcyjnymi. W jego dorobku znajdują się m.in. sprzęty gospodarstwa domowego, projekty dla branży motoryzacyjnej, oprawy oświetleniowe, meble czy zabawki.

    Project manager w firmie PLEO Design oraz trener wzornictwa w PLEO Skills. Realizował szkolenia mi.in. zakresu projektowania produktu oraz metodyki „Design Thinking” dla studentów Wydziału Zarządzania, kierunku Marketing i Komunikacja Rynkowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

    W Katedrze Wzornictwa i Projektowania Wizualnego Uniwersytetu Pedagogicznego, zatrudniony od 2011 roku. Prowadzi zajęcia z projektowania produktu, komputerowych technik wspomagania projektowania oraz rysunku prezentacyjnego. Pełni funkcję opiekuna Koła Naukowego Studentów Wzornictwa „PROTOTYP”.

  • mgr Aleksandra Satława

    Studiowała na Wydziale Form Przemysłowych krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i na VSVU w Bratysławie (2008–2014). Dyplom obroniła w Pracowni Rozwoju Nowego Produktu pod kierunkiem prof. ASP Marka Liskiewicza. Finalistka międzynarodowego konkursu projektowego make me! (2013, 2014). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere  Auso (2013). Laureatka Wzorowe Śląskie Design Silesia, w ramach którego współprojektowała wnętrza wagonów pasażerskich PKP Intercity dla Vis systems (2012). Wyróżnienie na konkursie Design by Innowacyjna Wielkopolska podczas Światowych Dni Innowacji (2013). Doświadczenie zdobywała w krakowskim studio Triada Design i niemieckim Puls Produkt Design w Darmstadt. Współorganizatorka cyklu wystaw Design w Zbiorniku w Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie (2012).

    Jej projekty charakteryzują się interdyscyplinarnością. Zajmuje się m.in. projektowaniem wystaw i produktów seryjnych. Współpracowała z: Zamek Cieszyn, Ergo Design, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Dobroteka, Kler, Noveto, Forest.

  • mgr Anna Węgrzyniak

    Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, na specjalizacji projektowanie produktu.
    Od tego czasu współtworzy markę NIE/BO DESIGN zajmującą się projektowaniem oraz produkcją. Pracowała jako projektant odzieży dla jednej z największych międzynarodowych marek. Projektuje meble, akcesoria do wnętrz, dla dzieci oraz zwierząt.
    Ma doświadczenie we wdrażaniu produktów na rynek m.in. meble do Centrum Kongresowego w Krakowie, produkty NIE/BO DESIGN, produkty dla obwarzanek.

    Jej prace pokazywane były m.in.
    • Zamek w Cieszynie,
    • Galeria Schody,
    • Rondo sztuki,
    • Łodzi Design,
    • na wystawach w Berlinie
    • wraz z marką NIE/BO DESIGN/ na wielu targach w Polsce i za granicą.

    Lubi sport i spacery z psem, w wolnych chwilach prowadzi zajęcia projektowe z dziećmi.

  • dr Anna Zabdyrska

    Projektantka, kuratorka i autorka wystaw. Studiowała na Wydziale Grafiki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i paryskiej ESAG. W 2009 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jako projektantka grafiki współpracuje z Małopolskim Instytutem Kultury tworząc i ilustrując kwartalnik „Autoportret”.  Współpracuje z Zamkiem Cieszyn jako projektantka i kuratorka. W latach 2009–2011 współpracowała z Muzeum Etnograficznym w Krakowie jako autorka wystaw i identyfikacji wizualnej festiwalu  „Rzecz Małopolska. Etnodizajn festiwal”.

    Projektuje dla licznych instytucji kultury, współpracuje z krakowskimi galeriami i muzeami.

    www.annazabdyrska.com

  • mgr Jakub Zychowicz

    W roku 2008 z dyplomem magistra ukończył wzornictwo przemysłowe na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. W latach 2008–2013 współtworzył grupę projektową odRzeczy. Przez prawie pięć lat działalności zawodowej zrealizował projekty dla licznego grona klientów, między innymi: Paged S.A., Fameg S.A., Ospel S.A., Zelmer S.A., Pacyga, Practic, Berber. Ma na swoim koncie projekty mebli, zabawek i akcesoriów dla dzieci, AGD i elektroniki. Zajmował się również projektowaniem przestrzeni, pracując nad elementami aranżacji przestrzeni kościoła św. Jadwigi Królowej w Krakowie oraz zmianą charakteru wnętrza Maltańskiego Centrum Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Ich Rodzinom.

    Od 2013 roku działa w ramach projektu NaNiby Stduio, autorskiej pracowni zajmującej się grafiką 3D i wirtualną rzeczywistością. Jako twórca wizualizacji pracował między innymi dla firm Danolit, Excellent S.A., Byfuch, ETSSO, Schleifer&Milczanowski Architekci, biura projektowego Ideograf, francuskiej agencji Artefacto i brytyjskiego biura Simon Bowden Architecture.

  • pracownik inż-tech: mgr Marcin Koterwa